Solide winst voor Compaen DS1

door Joëlle Petiet – Oostzaan, 20 maart – De dames van Compaen hebben in Houten een afgetekende overwinning op de nummer elf van de tweede divisie C geboekt. De dames van Taurus 2 kwamen in eigen huis niet verder dan 1-3.

Compaen begon de eerste set met een mooie sprongservice van Kyra en startte meteen geconcentreerd en rustig aan de wedstrijd. Er werd goed verdedigd en de pass kwam mooi aan bij de spelverdeelster waardoor zij de aanvalster met gemak kon aanspelen. Ondanks scheidsrechters die hun afspraak bij de Hans Anders overduidelijk gemist hadden en netfouten uit hun neus toverden werd met mooie aanvallen en een stabiel spel de eerste set binnengehaald met 21-25.VVC DS1 14-15 630x420x72

In het begin van de tweede set ging Compaen rustig verder waar het gebleven was, echter liet Taurus halverwege de set (met een voorsprong van 10-13) zien dat zij deze wedstrijd niet zomaar gewonnen zouden geven. Met een sterke service en een goede buitenaanval kwam het terug tot een setstand van 15-15.

De rest van de set gingen beide teams gelijk met elkaar op tot een setstand van 25-25, maar helaas ging deze set naar Taurus met 27-25.

De derde set was Compaen herladen en vastberaden om met winst naar huis te reizen. Vanaf het begin nam Oostzaan het voortouw en wist gedurende de gehele set een voorsprong te behouden. De pass werdt mooi gebracht en Kyra kon de ballen heerlijk aanspelen waardoor alle aanvalster de kans kregen om te scoren. Bij een score van 14-16 ging de goed spelende mid Dorien Conijn door haar enkel en moest zij helaas het veld verlaten.

Compaen liet zich hier echter niet door uit het veld slaan en bleef sterk spelen. Er werd goed verdedigd, Marouska fungeerde als persoonlijke stofzuiger en geen bal wist zonder moeite de grond te raken. Deze set werd gewonnen met 18-25.

De scherpheid van de derde set ontbrak in het begin van de vierde set even waardoor Compaen op een achterstand van 5-1 kwam te staan. Na een time-out was de concentratie weer terug in het spel en kwam Oostzaan weer bij tot een stand van 6-6. Hierna werdt er erg mooi gespeeld en kwam het overtuigende spel van de eerste en de derde set weer terug. De pass kwam goed aan en Marouska sloeg de planken uit de vloer. Taurus werd goed onder druk gezet en begon slordigheidsfouten te maken. Ook deze set werd gewonnen met 18-25. En Compaen ging huiswaarts met een mooie zege van 3-1.