Opnieuw uitnederlaag voor Compaen

door Tjerk LaanOostzaan, 22 Feb. – De mooie herinneringen die Compaen aan Sporthal De Misse in Den Dungen bewaarde bleken zaterdagavond helemaal niets waard te zijn; Met een eenvoudige 3-0 (18-15-21) bestendigde promovendus HLB van Daal/DS haar vierde plaats in de Topdivisie en dropen de zeerovers na de zoveelste puntloze uitnederlaag van dit seizoen af richting Oostzaan.

Collectieve off-day van het Oostzaanse blok

Die mooie herinneringen dateren alweer van twee jaar en langer geleden, toen er regelmatig prachtige potten werden uitgevochten in de eerste divisie, waarbij Compaen meestal aan het langste eind trok. Met slechts twee punten onderling verschil op de ranglijst zou Oostzaan bij winst een hele mooie stap kunnen maken naar het linker rijtje en gezien de 3-2 winst in de thuiswedstrijd was de verwachting gerechtvaardigd dat er punten konden worden meegenomen uit Brabant.

HLB van Daal/DS heeft de zaken mooi op orde in Den Dungen; Een prachtig centercourt, volle tribunes met zo’n 300 toeschouwers en dansend entertainment vooraf en tussen de sets. Voor de Oostzaanse middenman Wouter Schoonenberg was het allemaal iets te perfect; Met zijn allereerste inspeelbal sloeg hij het net aan diggelen zodat de soepele voorbereiding ruw verstoord werd.

Daniël Homburg had een zware avond

Misschien gaf dit de thuisploeg extra motivatie om dat stelletje onbehouwen kapers uit Noord-Holland aan te pakken. Tot 11-11 in set één bleef Compaen bij, daarna holde het hijgend achter de feiten aan. In de heenwedstrijd werd DS drie sets weg geserveerd maar zaterdag slaagde Oostzaan er geen moment in om de Brabantse passers een beetje onder druk te zetten. Diagonaal Daniël Homburg wist zich geen raad met het hoge blok voor zich en begon al in de eerste set te prikken. Wouter Schoonenberg werd twee halve sets als gelegenheidsdia ingezet, maar kon het verschil ook niet maken en het Oostzaanse blok had een collectieve off-day. Lars de Boer scoort ook in slechte wedstrijden en wist in set drie de produktie nog boven de twintig te krijgen maar dat is dan ook het enige wapenfeit waar Compaen op terug kan kijken.

MichielMajoor (4) weet het even niet meer
Michiel Majoor (4) weet het even niet meer

De komende wedstrijd is gelukkig thuis in Oostzaan maar wel tegen koploper Peelpush, kennelijk de enige ploeg in de Topdivisie die het niet uitmaakt of ze uit of thuis speelt. Er zal dus een “Alternootje” nodig zijn om op 5 maart punten te pakken.