Het wordt een mooi weekend!

Klik hier voor het mooie programma met deze keer maar liefst drie dagen volleybal. Een paar potentiële highlights:

• Heren 3 is op jacht naar de titel in de 3e Klasse B en kan vanavond een grote stap zetten tegen Madjoe HS6 (6e) in De Drecht, Enkhuizen om 19:15 uur.
  • In Amsterdam gaat de MC1 (2e) proberen om nummer 3 West! Achter zich te houden. Weth. Verheijhal, Amsterdam, 13:00 uur.
  • Meisjes A1 neemt het zaterdag op tegen directe concurrent Spaarnestad MA2, in de strijd om de tweede plaats in de 1e klasse B. Sporthal Oostzaan, 13:45 uur.
  • In de Hoofdklasse B is de uitgangspositie van de Meisjes B1 uitstekend: 2e plaats op slechts één punt achter maar met twee wedstrijden minder. Zaterdag moet afgerekend worden met VC Hoofddorp om dan volgende week als koploper de derby met Zaanstad aan te gaan. Sporthal Oostzaan, 15:45 uur.
  • Dames 1 is “on a roll”. Na de overtuigende winst op naaste concurrent Vives is het nu zaak om vast te houden en in topvorm naar de P-D wedstrijden toe te werken. Zaterdag is AVV Keistad Amersfoort (nr. 5) te gast in Oostzaan, 15:45 uur.
  • Heren 1 speelt in de nationale Topdivisie louter nog finales. Eeuwige concurrent US Amsterdam had vorige week een heel goed weekend en balde 6 punten bij elkaar; Om de tweede plaats terug te pakken moet Compaen hetzelfde kunstje flikken. Het wordt Tukker-weekend in Oostzaan, te beginnen op zaterdag als Webton Hengelo op bezoek komt. Op 22 november kreeg de (toen nog) Oostzaanse underdog een kolkende Sporthal OSG in Hengelo behoorlijk stil met een prachtige 1-3 overwinning. Om dat huzarenstukje te herhalen moet Compaen in topvorm zijn: Webton pakte in de laatste 5 wedstrijden steeds de volle winst. Zaterdag 21 maart, Sporthal Oostzaan, 18:00 uur.h1
  • Op zondag volgt dan de uitgestelde wedstrijd tegen Ecare Apollo 8, een ploeg die vecht voor lijfsbehoud in de Topdivisie en daarom zal vechten voor elk punt dat ze mee kunnen sprokkelen. Zondag 22 maart, Sporthal Oostzaan, 15:00 uur.
  • Heren 2, de allereerste kampioen van Nederland (dat hebben we gecheckt, Sliedrecht HS6 was toch echt pas een uur later) speelt zaterdag om 20:00 uur een demonstratiewedstrijd tegen Bevok, 20:00 uur.
  • Dames 3 heeft de afgelopen weken een paar grote stappen gezet en kan zelfs voorzichtig omhoog kijken. Zaterdag moet dan wel gewonnen worden van MOVE DS3, Sporthal Oostzaan, 20:00 uur.