Herenselectie Compaen bijna rond

Tekst en foto: Marcel Vermeulen

Oostzaan, 11 juni 2018 – Compaen gaat komend seizoen bouwen aan een nieuw team dat na degradatie in de afgelopen competitie op termijn kan terugkeren in de topdivisie. In de zuidelijke eerste divisie B moet dat zoals gebruikelijk bij de Oostzaanse vereniging gebeuren met talenten uit de eigen gelederen en externe groeibriljantjes.

Het eerste team van Compaen telt liefst zes nieuwe spelers. Max van Straten en Rik Timmers komen van andere verenigingen en voor het overige stromen er volleyballers vanuit het tweede team door naar de hoofdmacht.

Van Straten is een twee meter-lange krachtvolleyballer, die afkomstig is van Haaglanden. Timmers werd het vorige seizoen glorieus kampioen met Orion 2 in de tweede divisie. Als gevolg van een studie in Amsterdam komt hij naar het westen van het land.

Vanuit eigen gelederen komen Koen van de Wetering, Allard Rieuwers, Diederik Hakkers en Jasper Geerdink naar de selectie. Laatstgenoemde mag als 17-jarige ook nog bij het tweede team spelen. Uit de spelersgroep van vorig seizoen blijven over Koen Baas, Bram de Winter, Mike Kruizinga en Michiel Majoor.

Om de spelersgroep op alle posities goed bezet te krijgen, moeten er bij Compaen alleen nog twee middenblokkeerders bij de selectie komen.

Het team voor komend seizoen gaat er daarmee onder leiding van de nieuwe trainer/coach Johan van Zelderen drastisch anders uit zien. Met het vertrek van Leon Luini (Talentteam Papendal), Daniël Homburg en David Bes (beiden Zaanstad) toont Compaen zich opnieuw hofleverancier van de eredivisie. Verder gaan Kevin de Jong en Marvin Andringa in het tweede team spelen en stopt Wouter Schoonenberg.

Middenblokkeerders die in Amsterdam gaan studeren en op het niveau van eerste divisie willen volleyballen – Oostzaan is vanaf het Centraal Station goed bereikbaar – kunnen informatie krijgen via teammanager Marcel Vermeulen, 06-30462936.

Op de foto de nieuwkomers met staand van links naar rechts Koen van de Wetering, Max van Straten, Allard Rieuwers en knielend Rik Timmers en Jasper Geerdink. Op de foto ontbreekt Diederik Hakkers.