Compaen versterkt met talent en ervaring

door Marcel Vermeulen – Oostzaan, 28 mei – Het eerste herenteam van Compaen uit Oostzaan heeft zich voor het komende volleybalseizoen weten te versterken met talent en ervaring. De topdivisionist krijgt de beschikking over de voormalige jeugdinternationals Jary Kroon en Kevin de Jong (beiden 18 jaar) en routinier Marvin Andringa (31). Hier tegenover staat het stoppen van Nils Augustijn en het vertrek van Tijmen Arzbach naar Spaarnestad.

Met de genoemde aanvulling van de selectie denkt de dorpsclub net als in het debuutseizoen in de nationale Topdivisie – toen vierde – weer in het linker rijtje te eindigen.

De uit Wijk aan Zee afkomstige en 1.98 meter-lange Jary Kroon speelde de afgelopen competitie als diagonaalaanvaller bij Zaanstad 2 in de eerste divisie. Bij Compaen komt hij op een passpositie terecht en gaat daarbij de concurrentie aan met Lars de Boer en Michiel Majoor.VVC HS1 NS 630x420x300

Amstelvener Kevin de Jong volleybalde het afgelopen seizoen bij US. Hij gaat samen met Koen Baas, met wie hij al eens samenspeelde bij VC Hoofddorp, de spelverdeling verzorgen.

In de komst van Kroon en De Jong ziet Compaen het bewijs dat steeds meer talent uit de gehele provincie zich in Oostzaan meldt. Deze ontwikkeling is ook al te zien bij de jongensafdeling, waardoor twee teams van de club zich wisten te handhaven in de topklasse. Binnen de provincie Noord-Holland een bijna unieke situatie.

Bijzonder blij is Compaen ook met de terugkeer van Marvin Andringa. De linkshandige passer/diagonaalaanvaller sloeg na een lange carrière bij Compaen een seizoen over, maar begon de sport toch te missen. Zoals de formatie van trainer/coach Sandor Rieuwers ervaren heeft in de afgelopen competitie – afgesloten op een achtste plek – kan de brute kracht, het slimme spel en de bravoure van de man uit Wormer het team weer naar een hoger niveau trekken.