Compaen heeft topweekend maar geen punten

door Tjerk Laan – Oostzaan, 9 okt De Oostzaanse zeerovers togen dit weekend naar De Misse in Den Dungen, één van onze favoriete uitjes, waar we het ooit voor elkaar kregen om een ketser te produceren op de opslag van de Mini van de Week! Lang geleden, eerste divisie, maar het blijft pijn doen.

Zaterdag deed het weer pijn, want als je er met 23-12-18 af gaat tegen een ploeg waartegen je jezelf kansen toedicht is dat een harde constatering. Beide teams hebben zichzelf verjongd (Compaen had zelfs iemand op de tribune zitten omdat er nu eenmaal slechts 12 man op het formulier passen) maar dit zijn harde cijfers en de service-druk die HLB van Daal produceerde was meer dan genoeg voor de volle winst.

In set één hobbelde Compaen al achter de thuisploeg aan maar kwam op 17-17 gelijk. Dat resulteerde niet in “erop en erover” want HLB had het eerste set-punt op 24-21. Oostzaan vocht dapper terug en wist er twee weg te werken, maar met 25-23 ging de winst naar de thuisploeg.

De tweede set ga ik helemaal niks over zeggen. 12!

Set drie was eigenlijk best aardig, want hierin namen de erven Claes Compaen (1587-1660) eindelijk het initiatief en zelfs de leiding. Dat duurde tot 16-16, waarna het noodlot toesloeg. Dat noodlot had een naam: Dursly Rimon, die het nodig vond om vier kill-blocks op rij te maken en daarmee het trieste lot van Oostzaan te bezegelen. Den Dungen spurtte van 16-16 naar 22-16 en met 25-18 was het einde verhaal.

Koen Baas won de spelregeltoets

Compaen begaf zich vervolgens naar het pittoreske Erp om daar haar zonden te overdenken. De hoosbuien nodigden niet uit tot het maken van een kampvuur maar het clubhuis van het Onze Lieve Vrouwe en Catharina Gilde Anno 1494 is van alle gemakken voorzien en bracht uitkomst.

Zo werd het toch een prachtig weekend maar ondertussen staan Compaen wel met nul uit drie stijf onderaan in de Topdivisie. De kentering moet volgende week komen als CAS-CRM/ZVH (Nesselande) naar Oostzaan komt.