Compaen Dames vereffenen oude rekening

door Nadine Klitsie – Oostzaan, 17 jan. – De dames van Compaen mochten afgelopen zaterdag aantreden tegen Croonenburg. De eerste wedstrijd na de winterstop werd overtuigend met 4-0 gewonnen.

Na vier weken geen wedstrijd gespeeld te hebben, begonnen de dames enthousiast en ontspannen aan de wedstrijd. Hoewel er nog een ‘appeltje te schillen’ viel met de dames van Croonenburg – begin van het seizoen werd er 3-1 verloren en twee seizoenen terug werd er verloren in de strijd om degradatie – lag de focus op het spelen van ‘het eigen spelletje’. De eerste set werd matig begonnen, maar al snel vond Compaen haar eigen ritme. De moeilijke sprongfloat services van Kimberly van Oeffel en Kyra Brandt zorgden voor punten en de set werd met een eindstand van 25 – 22 professioneel uitgespeeld.

Hoewel er in de tweede set een sterke start gemaakt werd, gaf Compaen de dames van Croonenburg toch telkens wat punten toe. Spelverdeelster Kyra Brandt wist middenaanvallers Wendy Porsius en Dorien Conijn goed te vinden en beide midden aanvalsters zorgden dan ook voor een flink aantal punten. De verdediging aan de Compaen kant was goed op dreef en lieten een aantal mooie reddingen zien. De set eindigde op 25 – 23 voor Compaen.

De derde set was het hoogtepunt van de wedstrijd. Aan de kant van Croonenburg leek weinig meer te lukken en de vele spelverdelerwissels mochten ook niet baten. Aan de Compaen kant werd Tamara Lust erin gewisseld, die meteen lekker in de wedstrijd zat. Het lukte Croonenburg niet, mede dankzij een zeer sterk serverende Marouska van Boxtel, om in deze set meer dan 10 punten te behalen.

Het winnen van de laatste set is altijd lastig. Kelly van Veldhuizen startte deze set op de buitenkant en Joelle Petiet bemande vanaf halverwege vierde set de middenpositie. De dames bleven geconcentreerd spelen en haalden ook de laatste set professioneel binnen met een setstand van 25 – 20.

Kimberly van Oeffel
Marouska van Boxel