Compaen dames tevreden ondanks 1-3 verlies

door Kyra Brandt – Oostzaan, 27 maart – De dames van Compaen kregen in het Paasweekeinde bezoek van de nummer twee van de 2e divisie C: US dames 2 uit Amsterdam.

Compaen begon prima aan de wedstrijd en wist goed bij te blijven. Met een goede verdediging werd de tegenstander gefrustreerd en wist Oostzaan tot 14-14 gelijk te blijven. Vanaf dat moment begon alles lekker te lopen. De pass werd goed bij de spelverdeelster gebracht waardoor zij alle aanvallers kon aanspelen. Op de buitenkant wisten Marouska van Boxtel en Lisette Goede goed te scoren met wat harde knallen en wist Kelly van Veldhuizen lekker de handjes van de blokkering op te zoeken. Uiteindelijk won Compaen deze eerste set met 25- 22!

De tweede set begon weer sterk en er werd een voorsprong opgebouwd van 6-2 voor de dames van Compaen. Ook nu is het een spannende set en gaan beide teams erg gelijk op met elkaar. Hierdoor werd het voor het publiek een leuke wedstrijd en ging het publiek focaal achter de dames van Compaen staan! Ondanks het goede spel van Compaen, was US aan het einde toch net wat sterker en wint deze set met 22-25.IMG_8289 630x420x72

Nu US een setje heeft gewonnen kwamen ze met een sterkere serves en gingen ze wat sneller spelen. Door de goede serves van de tegenstander, een wat mindere pass van eigen kant en minder aanvalskracht, liepen de dames van Compaen een beetje achter op de punten.

Helaas waren de scheidsrechters niet in goede moet deze dag en deelde een aantal gele en een rode kaart uit aan de coaches van Compaen…. Dit gebeurde op een stand van 21-24… Omdat de regel is dat bij een rode kaart de tegenstander een punt krijgt, pakt US ook deze set, 21-25.

Er is natuurlijk nog steeds hoop op een winst, door deze set te pakken staat het 2-2 en is er nog een kans om met 3-2 te winnen van de nummer twee van de competitie! Na het vervelende einde van de vorige set zijn de dames van Compaen ook gebrand om het US niet gemakkelijk te maken. Helaas heeft Compaen ook nu moeite met het controleren van de pass en de bal op de grond te krijgen bij de tegenstander. Compaen doet er alles aan om die vierde set nog te pakken, maar helaas kwam US net iets sterker uit de wedstrijd en won de vierde set met 21-25.

De Compaen dames kunnen met opgeheven hoofd terug kijken op deze wedstrijd en de winnaars mentaliteit mee nemen naar de volgende wedstrijd. Deze zal gespeeld worden op zaterdag 2 april tegen VollinGo dames 1 in eigen huis om 16.00 uur!