Compaen dames nipt onderuit in Soest

De dames van Compaen namen het zaterdag jl., na een 4-0 overwinning van vorige week, op tegen Axell Claims Sovoco uit Soest. Teamfoto PDZ ERB 630x420 72 dpiVoorafgaand aan de wedstrijd waren de dames vastberaden te gaan winnen van oud-coach Robert Misset. Er was al duidelijk dat het niet zo gemakkelijk zou gaan als bij de thuiswedstrijd in Oostzaan, die zorgeloos met 4-0 gewonnen werd. In de wandelgangen ging rond dat de dames uit Soest een aantal oud eerste divisie speelsters aan het team had toegevoegd, wat duidelijk te zien was aan het aantal verdiende punten in de laatste wedstrijden.

De eerste set begonnen de dames van Compaen wat tam aan de wedstrijd en hadden het moeilijk met de diepe, strakke service van de tegenstander. De pass kwam niet goed bij spelverdeler Kyra Brandt, waardoor het moeilijk was het altijd goed scorende midden aan te spelen. De dames kregen het spel niet onder controle. De set werd vrij gemakkelijk met 25-15 door de thuisspelende ploeg gewonnen.

De tweede set begon Compaen met een nieuwe opstelling. Kimberley van Oeffel en Lisette Goede maakten plaats voor Tamara Lust en Kelly van Veldhuizen. De dames uit Soest namen opnieuw een voorsprong van 6-2. Snel daarna nam Compaen het initiatief over. Dorien Conijn serveerde Compaen naar een 7-5 voorsprong. Kelly van Veldhuizen nam daarna het stokje van haar over en serveerde van 9-10 naar 9-15. De dames kwamen duidelijk beter in hun spel. De pass kwam beter bij de spelverdeler, waardoor het blok van de tegenstander, vrijgespeeld kon worden. De dames uit Soest leken onder de indruk van het spel van Compaen te zijn en hadden deze set geen kans. De set ging met 18-25 naar Compaen.

De derde set stoomden de dames uit Oostzaan door en kwamen direct weer op voorsprong. De tegenstander wist aan het einde van de set beter antwoord te geven op de moeilijk service van de Oostzaanse dames en konden daardoor meer scoren, waardoor het weer spannend werd. Uiteindelijk werd tot grote vreugde van Sovoco-coach Robert Misset, de set met 26-24 gewonnen door de thuisspelende ploeg.

De dames van Compaen lieten weten gebrand te zijn om er een vijfde set uit te slepen. Zij begonnen weer scherp aan de vierde set, waardoor zij snel op voorsprong kwamen. Tamara Lust werd halverwege de set vervangen door de weer opgeladen Lisette Goede. Aan het einde van de set werd het opnieuw spannend. Bij een setstand van 23-23 wist Dorien Conijn, na twee loeiharde smashes, de set met 25-23 af te sluiten.

De vijfde en laatste set, begonnen de dames van Compaen iets minder scherp. De pass kwam minder goed bij de spelverdeler en er werd minder gescoord. Hierdoor keken de Oostzaanse dames al snel tegen een 11-6 achterstand aan. Bij een stand van 13-8 voor Sovoco, werd Dorien Conijn voor haar service vervangen door Kimberley van Oeffel. De servicekanonnen van Kimberley van Oeffel zorgden er voor dat de dames van Compaen dichterbij kwamen en lekkerder gingen spelen, maar uiteindelijk trok Sovoco aan het langste eind. De set wisten zij met 15-12 te winnen, wat een 3-2 overwinning opleverde.

De Oostzaanse dames hebben ondanks deze nederlaag, een positief gevoel overgehouden aan de wedstrijd en nemen dit mee in de voorbereiding van de wedstrijd van volgende week tegen Zaanstad dames 1. Deze Zaanse derby wordt gespeeld op zaterdag 30 januari om 15.45 uur in Sporthal Oostzaan.