Zaanse volleybalderby op zaterdag 12 december

Oostzaan, 9 dec. – Voor het eerst in jaren staat de grootste volleybalwedstrijd boven het Noordzeekanaal eindelijk weer op de agenda: VV Compaen Heren 1 versus VV Zaanstad Heren 1. Voor de Zaanse volleyballiefhebber het hoogtepunt van het jaar in een naar verwachting bomvolle Sporthal Oostzaan.

Beide teams kenden een moeizame start in de nationale topdivisie. Compaen had vier wedstrijden nodig om de eerste winst bij te schrijven, wat een groot verschil betekent met het vorige seizoen. Toen leek het erop alsof alles de debutant kwam aanwaaien en speelde Oostzaan lang mee om de topposities. Dit jaar staan de zeerovers weer met beide benen aan dek en moeten gewoon keihard werken voor hun plek in de “Jupiler-league” van het Nederlandse volleybal. Inmiddels lijkt het ergste lek boven te zijn en werden in de laatste vier wedstrijden zeven punten bij elkaar geslagen.VVC-VVZ 151212

Ook VV Zaanstad kon nog niet echt overtuigen, nadat het vorig jaar uit de Eredivisie degradeerde. Van de acht gespeelde wedstrijden werden er ook drie gewonnen, maar door in de verliespartijen steeds een puntje mee te pikken sprokkelde Zaanstad drie punten meer bij elkaar dan Oostzaan.

Het belooft zaterdag een interessant strijd te worden met twee ploegen die de volle buit heel hard nodig hebben. Tel daarbij de gezonde rivaliteit van een echte burenruzie en spektakel lijkt gegarandeerd.

Zaterdag 12 december, 18:00 uur, Sporthal Oostzaan