US 3-Compaen 1 (wat ook de uitslag was)

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen was waarschijnlijk tegelijkertijd ook meteen de laatste in het land, gezien het aanvangstijdstip van 20.30 uur.
Het is een wonderlijke gewaarwording om een kantine binnen te stappen waar het grootste deel van het Amsterdamse studentenvolk al flink aan het bier zit.
Knop omzetten en een lekkere wedstrijd gaan spelen.

De wedstrijden tegen US 3 zijn altijd leuke wedstrijden met veel lange rally’s en meestal eindigend in 3-2 of 2-3. De dames van Compaen hadden zaterdag echter andere plannen, namelijk gewoon lekker vrij-uit spelen en de competitie (dik) winnend afsluiten, waarbij alle speelsters aan spelen toe komen.
De startende 7 waren Kyra, Lisette, Joëlle, Marouska, Kelly, Wendy en Nadine.

Vanaf het begin (bijna dan, eerst een paar ketsertjes, toen lukte het beter) zaten de dames goed in de wedstrijd, verdedigden veel en scoorden lekker rechtdoor of via de handjes. De service-opdracht (serveer maar lekker op die in het oranje shirt) werd goed uitgevoerd en US had geen antwoord op het enthousiaste spel van Compaen. De 1e set werd met heerlijk knalwerk van Lisette en Marouska met 19-25 gewonnen.

De 2e set gingen wij verder met wat we deden, serveren op oranje, langs het lijntje slaan en via de handjes scoren. We stonden steeds dik voor, al lieten we US terugkomen van 8-14 naar 11-14. Tot de 20 ging het gelijk op. Vanaf dat moment gingen de dames van US (reuzinnen van boven de 1.85m), de ballen, die niet meer zo scherp rechtdoor geslagen werden, blokkeren en was T.L. nadrukkelijk in het spel aanwezig. We verloren deze set, ondanks het inbrengen van Kim en Tamara, met 25-22.

Dit is eigenlijk ook het verhaal van de 3e en 4e set. Wij speelden een mooie pot, stonden geweldig te verdedigen en scoorden regelmatig. De rally’s waren lang en mooi (leuk voor publiek). Kyra verwende de aanvalsters met haar mooie sets, Tamara en Marouska scoorden met mooie harde ballen. Dit lukte steeds tot de 20. Boven de 20 was US de baas en scoorden de studenten de belangrijke punten. Met 2x 25-22 werd gebroken met de 5 settraditie. (3-1)

De doelstelling dit seizoen om 4 wedstrijden voor het einde van de competitie veilig te staan is behaald. Volgend seizoen spelen de dames weer in de 2e divisie. VVC DS1 14-15 630x420x72Dat zal wel met een enigszins gewijzigde selectie gebeuren. Kyra (studeren in de USA), Marouska (co-schappen) en Tamara (te druk met werk en studie om 2x te kunnen trainen) nemen afscheid.  De Co’s zijn dan ook niet meer bij het hoogste damesteam betrokken, waarschijnlijk zijn zij nog wel bij de jeugd te bewonderen.

Dames 1 wenst iedereen een fantastische zomer en hoopt de trouwe aanhang volgend seizoen weer te mogen begroeten.