Selectie Compaen met Sven Vermeulen bijna rond

Spelverdeler Sven Vermeulen

Tekst: Marcel Vermeulen; Foto: Johnspictures.nl / John van Geenen

Oostzaan, 15 juni – Met de komst van Sven Vermeulen is de selectie van eerste divisionist Compaen bijna rond. De Oostzaners zijn bijzonder ingenomen met de 20-jarige spelverdeler, die afkomstig is van topdivisionist VCV uit Veenendaal.

Dat hij voor Compaen koos, heeft mede te maken met het feit dat hij hier het volleybal goed kan combineren met zijn studie aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding in Amsterdam. In het kader daarvan zal hij ook nauw betrokken worden met het verder ontwikkelen van de talenten van Compaen.

Eerder konden de Oostzaners al Jesse Koopman (21) van VV Amsterdam begroeten. Van de ruim twee meter lange middenblokkeerder wordt verwacht dat hij met een hogere trainingsintensiteit grote stappen gaat maken. Bij Compaen hopen ze op een ontwikkeling als eerder bij Rick van Baar, die met een kort volleybalverleden toch tot de eredivisie wist door te dringen.

De voorlopig laatste nieuwkomer is Taran Jonk, die als libero in het veld komt. Deze razendsnelle verdediger is afkomstig van Move uit Edam, maar speelde in de jeugd ook al voor Compaen.

Om de spelersgroep van de trainers Bob Hartman en Ralf Muijs, de opvolgers van Johan van Zelderen, te vervolmaken is er alleen nog een passer-loper nodig. Compaen hoopt deze te verwelkomen door de mogelijkheid tot huisvesting aan te bieden, waardoor studeren in Amsterdam en volleyballen in Oostzaan prima te combineren is.

Compaen nam na de laatste wedstrijd van vorig seizoen afscheid van twee routiniers, namelijk Michiel Majoor en Mike Kruizinga. Zij gaan in het tweede team spelen. Max van Straten verlaat de zeeroversclub al na een seizoen. Dat zelfde doet Koen Baas na maar liefst zeven jaar bij Compaen. De twee steken de Zaan over en gaan op het hoogste niveau volleyballen. Hiermee komt het aantal volleyballers dat de afgelopen drie seizoenen naar de eredivisie verhuisde op tien. Het moet wel bijna een record zijn. Alleen bij buurman Zaanstad staan er de komende competitie al zes ex-Compaeners in de selectie. De mutaties zorgen er voor dat de gemiddelde leeftijd van het Oostzaanse herenteam rond de 22 jaar komt te liggen.

De selectie van Compaen bestaat uit de volgende spelers: Sven Vermeulen (sv), Kevin de Jong (sv), Sjoerd van Tol (m), Diederick Hakkers (m), Jesse Koopman (m), Koen van de Wetering (p-l), Jasper Geerdink (p-l), Rik Timmers (d), Allard Rieuwers (d) en Taran Jonk (l).

Heb jij interesse om dit tiental als passer-loper aan te vullen dan kun je informatie krijgen via teammanager Marcel Vermeulen, 06-30462936.