Compaen MC1 kampioen hoofdklasse B

Wat een bijzonder seizoen hebben de meiden van de MC1 achter de rug. De eerste helft van het seizoen mochten ze starten in de hoofdklasse. Een stapje hoger dan waar ze vorig jaar geëindigd waren. Een beetje onzeker, maar niet met minder enthousiasme zijn ze gestart. De eerste helft van het seizoen bleek dat ze wel een stapje harder moesten gaan lopen om zich te kunnen handhaven in de hoofdklasse. Dat lukte en ook de tweede helft van het seizoen gingen ze lekker verder in de hoofdklasse. Na de eerste zeer gelijkwaardige pot tegen Keistad, deze ging met 3-1 verloren, maar hadden ze net zo goed kunnen winnen, besloot coach Nico wat aanpassingen door te voeren in het pass-systeem. Gewaarschuwd dat hierdoor sets verloren konden worden, want de meiden moesten wennen, gingen de meiden zonder verwachtingen naar MOVE. De waarschuwing klopte, de wedstrijd ging met 4-0, maar wel met goed spel, verloren. Een week later bleek dat de meiden blaakten van het zelfvertrouwen en plezier en stuurden ze, zonder Benthe maar met Vanity, Sovoco met 4-0 naar huis. Dit bleek de start te zijn van een zegereeks die tot en met het einde van het seizoen zou duren. De ene wedstrijd verliep spannender dan de andere, maar elke tegenstander werd aan de zegekar gebonden. Ook Keistad werd thuis weggestuurd met 4-0. De meiden van MOVE wonnen ondertussen ook hun wedstrijden. Het gevolg was dat de laatste wedstrijd van het seizoen, Compaen – MOVE, zou beslissen wie de kampioen zou gaan worden. Bij 4-0 winst zou de trofee voor Compaen zijn, bij elke andere uitslag voor MOVE.

IMG_2556

De meiden van Compaen begonnen vrij en ontspannen aan de wedstrijd en lieten de meisjes van MOVE zien dat ze niet stilgezeten hebben. MOVE stond gespannen in het veld, want 1 set winnen was immers voldoende voor het kampioenschap. Na goed spel en service druk van het team als geheel met aan het begin een serie van Romee, kon een 25-13 stand genoteerd worden voor de meiden van Compaen. In de tweede set komt Amber erin. Zij mocht gaan serveren bij 11-9 en stopte daarmee bij 25-9 terwijl de rest van het team met goed en geconcentreerd spel en aanvalsdruk de punten binnenhaalde. Set 2 was binnen. De altijd lastige, maar heel belangrijke, derde set moest gewonnen worden om in de race voor het kampioenschap te blijven. Het spel van Compaen werd wat slordiger en daar profiteerde MOVE een beetje van. De coach was niet tevreden over het spel en nam een time-out. De boodschap: blijf volleyballen, blijf bewegen, hou je aan de afspraken die we hebben gemaakt. De meiden gaan terug het veld in en lieten zien dat ze dit kunnen en konden deze set met 25-19 op hun naam schrijven. En toen was de stand tussen Compaen en MOVE volledig gelijk. Degene die de vierde en laatste set zou winnen, mocht zich kampioen noemen. De set ging tot 16-15 gelijk op en daarna liep Compaen uit naar 20-16. Tijdens de time-out die volgde wordt nogmaals benadrukt om vooral te blijven volleyballen. Op 24-18 serveert MOVE. Romee redt de pass en de meiden blijven alert en goed verdedigen. Na een eerste, wat minder harde aanval van Benthe komt de bal nog een keer terug. Romee geeft de set weer aan Benthe en ze slaat hem hard in. Het kampioenschap is binnen. Coaches, trainers en meiden, van harte gefeliciteerd! Jullie hebben het dik verdiend.