Compaen Dames 1 naar linker rijtje

door Dorien Conijn – Na twee minder goede uitwedstrijden en een vrije ronde mochten de dames van Compaen weer eens lekker gymmen in de vertrouwde sporthal in Oostzaan. Dit keer moesten ze het opnemen tegen een lang en jong team: Taurus uit Houten. De ‘iets’ kleinere formatie van Veikko Hanssen en Ralf Muijs bleek hier goed tegen op gewassen en liet de tegenstander puntloos de sporthal verlaten.

De wedstrijd begon niet zoals van tevoren was afgesproken, want al snel werd tegen een 5-1 achterstand aangekeken. Eenmaal warmgedraaid in deze set ging het steeds beter lopen bij de thuisploeg. De gasten uit Houten wisten het Compaen met hun alles-of-niets service knap lastig te maken maar dit bleek niet genoeg te zijn om de eerste set te pakken. Doordat Taurus steeds meer fouten begon te maken en Compaen dit niet deed, werd in de loop van de set duidelijk wie de sterkste ploeg was. (25-21)

Ook in set twee lukte het Taurus niet om het team uit Oostzaan een puntje af te troggelen. Taurus bleef de hele set aardig bij maar aan het eind van de set was het Compaen dat de druk nog iets kon opvoeren. Het meisje met het rode haar van Taurus wist af en toe nog een puntje te pakken maar was niet opgewassen tegen de goede verdediging van het meisje met het rode (libero)shirt bij Compaen.

In set 3 werd Joëlle Petiet het veld ingestuurd. Zij maakte haar rentree na haar stage-avontuur op Aruba. De tegenstander was waarschijnlijk ook zeer onder de indruk van haar gebruinde benen waardoor ze meteen een goede serviceserie neer kon zetten met meerdere directe punten. Verder leek deze set veel op de voorgaande sets. Compaen nam telkens een voorsprong zodra Taurus dichterbij kwam. Ook aan het einde van de set kwam Taurus dichtbij, maar niet dichtbij genoeg op de set binnen te slepen. Ook de belangrijke derde set werd gewonnen door Compaen met 25-22.

De laatste set kwam Kelly van Veldhuizen in het veld voor Kimberley van Oeffel. De gehele set werd er veel plezier gemaakt en werd er vrij uit gespeeld. Meerdere goede blokkeringen van de niet zo grote maar wel hoog springende Marouska van Boxel op de lange tegenstander maakte het gejuich van de Oostzaanse meiden steeds luider en het vertrouwen van de Houtense gasten steeds kleiner. Ook het toegestroomde publiek kon weer zien dat Compaen dames 1 zeker thuis hoort in de tweede divisie. Met degelijk spel werd ook de vierde set binnengesleept en werd de eindstand op 4-0 voor de thuisploeg gezet.

Volgende week is het tijd voor pepernoten, chocoladeletters en cadeautjes en word er dus niet gespeeld. Op 12 december gaan de meiden van Compaen weer aan de bak om de positie in het linker rijtje vast te houden. De Oostzaanse meiden zijn dan te gast bij VollinGo, dat met evenveel competitiepunten maar met een iets beter setsaldo net een positie hoger is genoteerd.

Marouska van Boxel stofzuigert
Coach Ralf Muijs