Compaen dames 1 kansloos tegen VCN

Na drie nederlagen op rij was Compaen dames 1 vastbesloten punten te pakken in Capelle a/d IJssel. Helaas eindigde de wedstrijd, tegen de nummer 3 van de ranglijst, met een 4-0 verlies.

De eerste set begon redelijk, tot een stand van 6-6 gingen de twee teams gelijk op. Maar vanaf dat moment kwamen er rommelige fouten in het spel. VCN zette Compaen behoorlijk onder druk met een goede service waar Compaen geen antwoord op had. Deze set ging verloren met 9-25.

De tweede set ging Compaen helaas door met hetzelfde spel als waarmee de eerste set eindigde. De servicepass kwam niet aan, en de ballen werden niet afgemaakt zodat VCN de vrije hand kreeg om volledig in hun eigen spel te komen en zo met een stand van 20-25 de set naar zich toe kon trekken.

De derde set begon Compaen met hernieuwde moed en een goede service serie van Nadine Klitsie zodat Compaen meteen op een voorsprong van 5-0 kon komen. Compaen speelde met meer zelfvertrouwen en enthousiasme en kwamen zo meer in het spel.
Helaas bleef VCN ook goed spelen en maakten het Compaen moeilijk met een harde aanval. Ook een geweldige blokserie van Dorien Majoor (4x achter elkaar!) Kom het verschil niet meer maken. Compaen verloor deze set met 20-25.

In de vierde set mocht invalster Hanna Vlap de diagonaal positie bekleden. Dit deed zij met een goede service en mooie aanvallen.
Maar ook deze set nam VCN de leiding, en bleef onvermoeibaar goed verdedigen en aanvallen. Ook deze set eindigde voor de dames van Compaen in een teleurstelling met een eindstand van 20-25.

Volgende week hebben de  Compaen dames een vrij weekend in verband met de herfstvakantie, maar 29 Oktober staat er een uitwedstrijd in Gouda tegen Vollingo ds1 op de planning waar Compaen met hernieuwde moed en enthousiasme heel zal gaan.