Compaen D1 neemt revanche op V.v. Amsterdam

Terwijl de paaseitjes al volop in de supermarkt liggen is de kantine van v.v. Amsterdam nog volledig in de kerstsfeer. Dit alles vanwege een themafeestje met een zeer orgineel thema: apres ski. Compaen was echter niet van plan om de Amsterdammers al in de feeststemming te laten komen. Een revanche voor het 3-2 verlies in de thuiswedstrijd was het simpele strijdplan.

De eerste set verliep moeizaam. In de zeer rumoerige hal was communiceren met elkaar lastig. Mede hierdoor en door vele foute services werd de eerste set verloren.

In set twee kwam Compaen sterker uit de startblokken. Met een sterke service werd Amsterdam onder druk gezet. Nadat het beslissende gat was geslagen werd de set rustig uitgespeeld en iedereen pakte wat puntjes mee. De derde set verliep ongeveer hetzelfde als de tweede. Wel werden er wat meer fouten gemaakt met de service maar toch wisten de aanvallers de punten soepel binnen te slaan.

Ook set vier leek vanaf het begin een goede set te worden. De voorsprong werd lang volgehouden maar aan het eind van de set kwamen de Amsterdamse meiden toch weer langszij. Door een goede service van de boomlange speelster van Amsterdam werd de set verloren met 26-24.

Na de 2-2 vond de scheidsrechter het tijd voor de vijfde set. Compaen was niet van plan deze weg te geven. Ondanks de goede blokkering van de Amsterdammers werd er veel gescoord door de Compaen meiden. Er werd al snel een voorsprong opgebouwd met opnieuw een sterke serviceserie, maar ook door goed verdedigend werk waarmee lange rally’s uiteindelijk een punt opleverden voor Compaen. Bij een 12-14 voorsprong zag coach Ralf Muijs een opstellingsfout van de tegenstander en leek de wedstrijd gewonnen. Echter was de tegenstander het hier – heel raar – niet mee eens. Nadat de scheidsrechter eerst de meiden van Compaen had gefeliciteerd met de overwinning zag hij een lange rij voor het frietloket in de kantine. Dat deed hem besluiten om de wedstrijd dan nog maar wat te verlengen en de Amsterdammers toch gelijk te geven. Het punt werd overgespeeld, waarbij de bal vervolgens op sportieve wijze snoeihard werd uitgeslagen door een speelster van Amsterdam. Hierdoor ontving de dame van v.v. Amsterdam de sportiviteitsprijs en ging Compaen alsnog met de winst maar huis.

De komende 2(!) wedstrijden zijn tegen laagvlieger Jonas. Taak voor de meiden van Compaen is om met een goede concentratie zoveel mogelijk punten te pakken om de tweede plaats op de ranglijst steviger in handen te nemen.