Beslissende Zaanse derby in Topdivisie heren

door Tjerk Laan – Oostzaan, 30 maart – Als uitsmijter van een lange volleybal dag staat zaterdag a.s. voor de tweede keer dit seizoen de enige echte derby in de Topdivisie Heren op het programma: Zaanstad tegen Compaen.

Met nog drie of vier wedstrijden te gaan is de strijd in de Topdivisie in een beslissende fase gekomen en formeel zijn zowel Compaen (8, 19-24) als Zaanstad (6, 18-27) nog niet verzekerd van handhaving. Waarbij de uitgangspositie van de laatste overigens duidelijk beter is; Drie punten meer en een wedstrijd minder gespeeld.

Voor Compaen is het dus cruciaal om punten te pakken, maar die extra lading heeft het niet echt nodig om zich te motiveren voor dit duel. Het treffen tussen de beste herenploegen van boven het Noordzeekanaal staat altijd garant voor spektakel en de heenwedstrijd in Oostzaan eindigde zoals verwacht in een zinderende vijf-setter. In Zaandams voordeel, zodat Compaen zaterdag wat heeft goed te maken.Affiche 630x420x72

Voor het Compaen-publiek past het allemaal net: Vanaf 14:00 uur een uitgebreid programma in de eigen Sporthal Oostzaan, met na de wedstrijd van Heren 2 om 18:00 uur natuurlijk de huldiging van deze kersverse kampioenen van de Promotieklasse A. Daarna met gierende banden in 14 minuten naar Zaanlands-West in Zaandam voor DE derby.